مطالب شخصی سیدمحمدهادی صدری

فرهنگی سیاسی هنری

مطالب شخصی سیدمحمدهادی صدری

فرهنگی سیاسی هنری

مطالب شخصی سیدمحمدهادی صدری

جنگ ما جنگ فقر و غناست. انقلاب اسلامی
قرار است پرچم اسلام را در سرتاسر جهان
به اهتزاز در بیاورد و انشاء الله زمینه را برای
ظهور حضرت حجت ابن الحسن فراهم کند.
https://t.me/enghelabismh

امیرالمومنین الگوی بشریت

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
انقلاب اسلامی فرصتی بود تا دینداران، عرصه ای برای خدمت رسانی و فعالیت های دینی داشته باشند. درا ین تاریخ پر فراز و نشیب، شاهد خدمات بسیاری بوده ایم اما مسئله ای که بسیار مهم است این است که تا چه اندازه بر آن عهد که بسته ایم ایستاده ایم. با گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز مدیرانی هستند که هم و غمشان خدمت رسانی به مستضعفین است؛ که البته منتی بر آنان نیست و آنان بر عهد خود ایستاده اند و وظیفه ی خویش را انجام میدهند. اما سوی سخن ما با آنانی است که انقلاب را سفره ای میبینند برای غارت و چپاول و انقلاب را ارث آبا و اجدادی خود میدانند. شریح قاضی شخصیتی است بسیار موثر و تاریخ ساز. ایشان شخصیت هستند که به دلایلی مورد وثوق خلفای ثلاثه و بوده و از پایگاه مردمی خوبی برخوردار بوده است. برای همین است که امیرالمومنین علی (ع) ایشان را بر مسند قضاوت ابغاء کرند. روزی  امیرالمومنین شریح را احضار کردند و فرمودند: به من خبر رسیده تو خانه ای به 80 دینار خریده ای و بر آن سندی نوشته ای و برای آن سند شاهدانی فراهم کرده ای. شریح عرض میکند: آری. پس امیر المومنین نگاه خشم آلودی به ایشان انداختند. لازم است عاملین و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این برخورد امیرالمومنین توجه داشته باشند که چرا ؟

چون قاضی شریح قاضی حکومتی است که امیرالمومنین در راس آن حکومت است و عاملین آن حکومت باید خادم دین باشند نه کاسبان در دین. امیرالمومنین با این رفتار حکیمانه تا ابد بر مسئولینی که عرصه خدمت را به زر  اندوزی تبدیل کرده اند غضب کرده است. مسئولینی که باید در عرصه خدمت به نظام و مردم گوی سبقت را بربایند رقابتشان ثروت اندوزی شده و در برند کردن خود از هم سبقت میگیرند. امیرالمومنین در ادامه به شریح اینطور میفرماید: ای شریح به زودی کسی سراغ تو خواهد آمد که به آن سند نگاه هم نمیکند و از شاهدانت سوال هم نمیپرسد تا تو را از آن خانه بیرون کند و تنها به قبر بسپارد. ای شریح اندیشه کن که آن خانه را با مال دیگران و با پول حرام نخریده باشی که آنگاه خانه دنیا و آخرتت را از دست داده ای.
امیرالمومنین فرض را هم بر شرعی بودن آن معامله گرفته است و شریح را مورد عتاب قرار میدهد؛ در واقع امیرالمومنین با این عبارات قصد توبیخ شرح را نداشته است. ایشان پیامی را برای تمام شیعیان خود مخابره کرده است و منشوری را منتشر کرده اند تا مسئولین آن را نصب العین خود قرار دهند و عرصه ی حکومت را عرصه ی خدمت رسانی و رقابت بر سر محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی کنند و از سوی دیگر این نامه ارزشمند امیرالمومنین الگویی برای مسئولین رده بالای حکومت میباشد تا در نصب عمال خود در مناصب مختلف دقت داشته باشند و کسانی را انتخاب کنند که حکومت را عرصه ی خدمت رسانی بدانند نه عرصه رقابت بر سر زر اندوزی و برج سازی.


  • سیدمحمدهادی صدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی